§ 1 DEFINICJE

  1. Sprzedawca – Julia Roman prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Julia Roman aszyby.pl 
    NIP: 8982286219, REGON: 523829021. Sprzedawca informuje, że jest przedsiębiorcą.
  2. Konsument – osoba fizyczna dokonująca u Sprzedawcy zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, a także osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), zawierające umowę bezpośrednio związaną z prowadzoną działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla nich charakteru zawodowego, wynikającego
    w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.
  3. Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca
    u Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, a także Konsument.
  4. Ustawa o prawach konsumenta - Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  5. Kodeks Cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks cywilny.
  6. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
    27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  7. Umowa – umowa zawierana na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Kodeksu Cywilnego
    w przypadku Klientów.
  8. Sklep – strona internetowa www.aszyby.pl prowadzona przez Sprzedawcę.

§2 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. W ramach Sklepu Sprzedawca prowadzi sprzedaż oraz świadczy usługi drogą elektroniczną, w szczególności Sprzedawca umożliwia Klientom zakup produktów na odległość
  2. W sprawach związanych z funkcjonowaniem Sklepu można skontaktować się ze Sprzedawcą pod adresem e-mail kontakt@aszyby.pl, +48 604 433 410
  3. Wymagania techniczne niezbędne do skorzystania ze Sklepu to:
    • dostęp urządzenia umożliwiającego połączenie się z siecią Internet
    • standardowy system operacyjny
    • dostęp do przeglądarki internetowej
    • aktywny adres e-mail
  4. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania Sprzedawcy treści o charakterze bezprawnym.

§3 REJESTRACJA

  1. Klient może dokonać rejestracji w sklepie wykorzystując odpowiedni odnośnik „Zarejestruj się” zamieszczony na stronie internetowej sklepu, co pozwala na założenie konta w sklepie. W wyniku rejestracji Klienta zostanie utworzone konto za pośrednictwem, którego Klient może dokonywać zakupu towaru oraz korzystać z innych funkcjonalności dostępnych w Sklepie, w tym korzystanie z programu lojalnościowego, sprawdzania historii zakupów, zapamiętanie adresów wysyłek, możliwości otrzymywania aktualnych informacji o towarach ze sklepu.
  2. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego. Warunkiem rejestracji jest akceptacja treści Regulaminu.
  3. Rejestracja pozwala na zalogowanie się i składanie zamówień bez konieczności każdorazowego wypełniania formularza zamówienia o, którym mowa w §3 pkt 2 Regulaminu.
  4. Rejestracja w Sklepie jest dobrowolna i bezpłatna.

§4 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

  1. Zamówienia w Sklepie można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
  2. Składanie zamówień przez Klienta na produkty oferowane w Sklepie możliwe jest albo po założeniu konta zgodnie z postanowieniami § 2 Regulaminu albo przez wypełnienie formularza zamówień, gdzie niezbędne jest podanie danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia bez zakładania konta. 
  3. W celu złożenia zamówienia Klient dokonuje wyboru interesujących go produktów poprzez kliknięcie na przycisk „PRZEJDŹ DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA”, w przypadku braku rejestracji w sklepie wypełnia formularz zamówienia i wybiera metodę płatności.
  4. Za zamówienie można zapłacić kartą płatniczą albo przelewem, za pobraniem, paypalem.
  5. Finalizacja procesu zamówienia następuje poprzez kliknięcie przycisku „Złóż Zamówienie”, po czym Klient automatycznie zostaje skierowany do serwisu płatności prowadzonego przez podmiot zewnętrzny, niezależny od Sprzedawcy, gdzie dokonuje płatności za zakupione produkty.
  6. Umowę pomiędzy Sprzedawcą a Klientem uważa się za zawartą w momencie otrzymania na adres e-mail Klienta podany w formularzu zamówienia potwierdzenia przyjęcia zamówienia wysłanego przez Sprzedawcę.
  7. Wszelkie ogłoszenia, reklamy, oferty, cenniki i informacje nie stanowią oferty
    w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, lecz stanowią zaproszenie do zawarcia oferty.
  8. Wysłanie przez Klienta zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży towarów będących przedmiotem zamówienia.
  9. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja niniejszego Regulaminu.
  10. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych albo niepoprawnych danych przez Kupującego.

§5 WYSYŁKA I DOSTAWA PRODUKTÓW

  1. Wysyłka produktów zakupionych do godziny 13:00 realizowane są tego samego dnia, zamówienie zostaje wysłane w terminie 1-3 dni robocze od dnia zaksięgowania na rachunku bankowym Sprzedawcy należności za zamówione przez Klienta towary.
  2. Dostawa produktów jest ograniczona do terytorium Polski.
  3. Sprzedawca zastrzega, iż z przyczyn losowych termin wskazany w pkt 1 może ulec wydłużeniu, o czym Klient zostanie niezwłocznie poinformowany. 
  4. Koszty przesyłki pokrywa Klient i jest o nich informowany przed zatwierdzeniem składanego zamówienia.
  5. Dostawa produktów następuje na adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia.
  6. Dostawa produktów realizowana jest za pośrednictwem firmy kurierskiej CAT LC Polska Sp. z o.o.
  7. Zamówienie uważa się za zrealizowane w chwili nadania przesyłki.
  8. W chwili odbioru przesyłki Klient dokonuje jej oględzin, w celu ustalenia czy przesyłka nie nosi uszkodzeń, nie jest wybrakowana bądź niekompletna.  Rekomenduje się, aby z oględzin sporządzić protokół w obecności kuriera/przewoźnika, w którym udokumentowane zostaną ewentualne uszkodzenia, braki oraz niekompletność przesyłki ze szczególnym uwzględnieniem stanu opakowania, co pozwoli uprawdopodobnić moment powstania uszkodzenia, wybrakowania bądź niekompletności przesyłki.
  9. Klient w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń, braków ilościowych, niekompletności towaru mogących mieć związek z dostawą - w celu usprawnienia procedury reklamacyjnej - powinien zgłosić ten fakt w obecności kuriera dostarczającego towar, udokumentować fotograficznie, a następnie zgłosić reklamację Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres kontakt@aszyby.pl
  10. Na wypadek problemów ze sprawdzeniem przesyłki lub odmowy spisania protokołu szkody przez kuriera/przewoźnika Sprzedawca zaleca spisanie danych osobowych pracownika firmy kurierskiej (imienia, nazwiska oraz numeru telefonu) i niezwłoczne przekazanie tej informacji pod kontakt@aszyby.pl lub pod numerem tel. +48 604 433 410.

§6 PŁATNOŚCI

  1. Ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są w walucie polskiej i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny produktów nie zawierają kosztu dostawy, który określony jest w cenniku dostaw.
  2. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest spółka PayPro S.A. obsługująca płatności przez portal https://www.przelewy24.pl/.
  3. Sprzedawca akceptuje następujące formy płatności:
    • przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy,
    • płatność kartą płatniczą Visa oraz Mastercard
    • płatność BLIK
    • płatność przez banki: mBank, iPKO, Nest, ING, Santander, VELO, Millennium, Bank Pekao, Credit Agricole, Banki Spółdzielcze, Bank Nowy S.A., Plus Bank, BNP PARIBAS, Pocztowy24, Inteligo, BOŚ Bank, Citi Handlowy, Noble Bank, Toyota, Volkswagen Bank, Sky Cash
    • Visa Mobile
    • Apple Pay, Google Pay
    • Limit P24NOW
    • Raty i płatności odroczone
  4. O formie płatności decyduje Klient przy składaniu zamówienia.
  5. W przypadku żądania wystawienia faktury, Klient podaje niezbędne dane, przy czym podania numeru NIP do faktury należy dokonać nie później niż podczas składania zamówienia.
  6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie błędnych lub niepełnych danych do faktury przez Klienta.
  7. Płatności przeprowadzane są przez podmiot trzeci niezależny od Sprzedawcy, wobec czego Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za działania systemu płatności w szczególności za awarię, konserwacje serwisu i przerwy techniczne.

§7 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, może w terminie
    14 dni, odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
  2. Bieg terminu, o którym mowa w pkt 1. rozpoczyna się w momencie objęcia rzeczy
    w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem
  3. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie
    o odstąpieniu od umowy na adres e-mail: kontakt@aszyby.pl również poprzez przesłanie formularza o odstąpieniu od umowy, który stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
  4. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sprzedającego do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
  5. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
  6. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  7. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  8. Prawo do odstąpienia nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach określonych
    w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, w szczególności, gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym  opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  9. Bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy ponosi Konsument.
  10. Konsument obowiązany jest zwrócić rzecz w takim samym stanie, w jakim otrzymał ją od Sprzedawcy.

§8 REKLAMACJA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY

  1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) na podstawie przepisów Kodeksu Cywilnego i Ustawy o prawach konsumenta.
  2. Reklamacje należy składać na adres e-mail Sprzedawcy: reklamacje@aszyby.pl. W opisie reklamacji należy przedstawić w szczególności rodzaj i charakter wady, datę jej wystąpienia, dokumentacje zdjęciową oraz żądanie:
    • wymiany produktu na wolny od wad,
    • naprawy produktu.
  3. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
  4. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o:
    • obniżeniu ceny albo
    • odstąpieniu od umowy, gdy:
      - Przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43 ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta
      - Przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o prawach konsumenta
      - brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
      - brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o prawach konsumenta
      - z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
  5. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni licząc od dnia jej otrzymania przez Sprzedawcę. O wyniku postępowania reklamacyjnego Klient zostanie poinformowany za pomocą poczty elektronicznej na adres przez który reklamacja została złożona. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji towar zostanie odesłany do Klienta wraz z opinią o niezasadności reklamacji.
  6. Koszt odesłania reklamowanego produktu ponosi Klient w razie uwzględnienia reklamacji.
  7. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi wobec Klientów niebędących konsumentami.

§9 KLAUZULA INFORMACYJNA RODO

  1. Na podstawie art. 13 RODO wskazuje się, że:
    • Administratorem Państwa danych osobowych jest Julia Roman prowadząca działalność gospodarczą pod firmą aszyby.pl, adres: Bandtkiego 6, 51-607 Wrocław, adres e-mail: kontakt@aszyby.pl
    • Dane pozyskane przez Administratora w trakcie składania zamówienia i zawarcia umowy sprzedaży przetwarzane są w celu:
      • wykonania umowy, jak również podjętymi działaniami przed zawarciem umów na Państwa żądanie (art. 6 ust. 1 lit. b RODO
      • przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
      • prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora tj. marketing i zabezpieczenia oraz dochodzenia roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
      • przetwarzanie danych w jakimkolwiek innym celu możliwe jest jedynie za wyraźną zgodą Kupującego (art.6 ust. 1 lit. a RODO).
    • Administrator oświadcza, że odbiorcami Państwa danych mogą być podmioty współpracujące z Administratorem zlecenie Sprzedającego zamówienie i zajmujące się jego obsługą: między innymi firmy kurierskie, biura księgowe, dostawcy towarów, banki, kancelarie prawne.
    • Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.
    • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do zawarcia umowy.
    • Państwa dane osobowe są przechowywane przez okres niezbędny do: zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy, posprzedażowej obsługi Klienta (rozpatrywanie reklamacji), wywiązania się z obowiązku prawnego nałożonego na Administratora (wynikającego np. z przepisów o rachunkowości i przepisów podatkowych).
    • Jeżeli przetwarzanie Państwa danych odbywa się na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a), to mają Państwo prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
    • Mają Państwo prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Przysługuje Państwu także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym Regulaminem.
  2. Wszelkie spory powstałe na gruncie wykonywania Umowy będą rozstrzygane w sposób polubowny pomiędzy Sprzedawcą a Klientem. W przypadku braku możliwości rozwiązania sporu polubownie, sądem właściwym będzie sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy. Niniejsze postanowienie nie ma zastosowania do umowy zawartej z Klientem będącym Konsumentem.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu w każdym czasie.
  4. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa.